18 Kasım 2015 Çarşamba

Çocuk doktorunu seçmek önemli mi?

Kadın doğum doktorunu seçmek için uzun bir zamanı oluyor insanın. Benim ilk doktorum, ilk bebeğim düştüğünde gittiğim ve sonrasında da kontrollere devam ettiğim doktordu, seçmek kolay olmuştu.

Sonra maalesef o doktor ve hastane büyük bir hata yaptılar, yeni doğan bebekleri karıştırıp, üzerine annelerden birinin ölümüne sebep oldular (daha doğrusu engelleyebilirken yeterli önlemleri almadılar). Bu olay olduğunda ben tam 7 aylık hamileydim! Tabi beni aldı bir telaş!..

Kısa bir süre sonra yeni doktorumu buldum. Muhteşem bir doktor, bilim insanı, anne,... Kendisi ayrı bir yazı konusu :)

Doktorum Prof. Dr. Neşe Kavak, aynı zamanda Academic Hospital Yön. Kur. Başkanı olduğu için, haliyle doğum yapacağım hastaneyi araştırmama gerek kalmadı :) Bu sürecin epey zor olduğunu muayenehane doktoruna gidip hastane seçmek zorunda kalan arkadaşlarımdan biliyorum. Academic Hospital, açıkçası otelcilik hizmetleri açısından çok lüks olmamakla beraber, hemşiresinden hasta bakıcılarına kadar tüm ekibinden memnun kaldığım bir hastane oldu. Ayrıca o lüksün de çok gereksiz olduğunu anlamış oldum...

Hemşirelerden ve hizmetten bu kadar memnun kaldığım için hiç çocuk doktoru araştırmadım ve doğum sonrası gelen doktorun Arda'nın doktoru olmasına karar verdim. Yalnız şöyle bir sorun vardı, doktorumuz telefonla aradığımızda açmıyor, sadece whatsapp ile soruları cevaplıyordu.

(Burada bir parantez açmak istiyorum. Benim teyzem de çocuk doktoru ancak bize çok uzak ve kalabalık bir hastanede olduğu için ona gitmiyoruz. Fakat yıllardır gece/gündüz/pazar/tatil demeden her saniye telefonuna bakar ve en saçma soruları bile -evet bazen saçmalayabiliriz, normal- büyük bir sabır ve sevgiyle cevaplar. Kafamdaki "ideal çocuk doktoru" profili budur.)

Günler geçtikçe soracağımız daha çok şey oluyor ancak whatsapp ile iletişimimiz bir yere kadar ilerliyordu. Bir gün bize göre önemli (muhtemelen aslında önemsiz) bir soru sorduk ve cevap alamadık. İşte o gün Serdar resti çekti ve yeni bir doktor aramaya başladık.

Yine çok şanslıydık, karşımıza Mehmet Can gibi mükemmel bir çocuk doktoru çıktı. Daha sitesine girer girmez kendisine ısındım, şöyle demişti:

Çocuklarınızı; korkmadan, üşenmeden, bıkmadan, doyasıya kucaklayınız.
Çünkü; gün gelecek kucağınıza, gün gelecek yatağınıza, gün gelecek
yuvanıza sığmayacaklar!  


Sitesini biraz kurcaladığımda 4 çocuk sahibi, whatsapp'la iletişimi soğuk bulan, "beni lütfen her saat arayın" diyen, sorularıma (gecenin 3'ünde dahi olsa) büyük bir sabır ve sevgiyle cevap veren, Arda'yla çok güzel iletişim kuran ve oğluma mama/devam sütü/... gibi abudik gubudik şeyleri asla önermeyen bu tatlı doktoru daha çok sevdim.

İlk gittiğimizde bizi karşısına aldı ve uzun uzun konuştu, bebeklerin ağlama nedenlerinden tutun da, nasıl emzirmem gerektiğine kadar her şeyi anlattı. Benim gibi çok konuşmayı ve çok öğrenmeyi seven biri için bu bulunmaz bir nimet!

Arda'yı Mehmet Bey'e götürmeye başladıktan sonra anladım ki aslında çocuk doktorunu seçmek ÇOK önemliymiş! En az doğumu yapacak doktoru seçmek kadar önemli! Üstelik bebek ilk doğduğunda hem daha sık doktora gidildiğinden, hem de daha çok bilinmezle karşı karşıya kalındığından en baştan itibaren iyi bir doktorla başlamak gerekirmiş.

Siz siz olun, eğer hamileyseniz daha doğum gerçekleşmeden çocuk doktorunuzu iyice araştırın. Gidin, görüşün, içinize sindirin. Bebeğinizi emanet edeceğiniz doktorunuzu seçmek sandığınız kadar kolay olmayabilir..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder