10 Kasım 2015 Salı

Bulaşık makinesinde Arap sabunu kullanmak ya da kullanmamak.. işte bütün mesele bu!

Efendim bu iş kendi çapımda epeyce çetrefillendi.. Şöyle ki; Arap sabununun markası, kıvamı, konan miktarı ve yıkama derecesi ile alacağınız sonuç epey alakalı.

Bendeki Arap sabununun markasını bilmiyorum (kayınvalidem fazlaca alıyor ben de ondan araklıyorum :P ) Dikkat edilmesi gereken hususlar:

- Makinenin en yüksek derecesinde ve uzun programda yıkama yapmak gerek (65-70 oC)
- 1 tatlı kaşığı Arap sabunu kafi geliyor, fazlasını koymamak gerek
- Lofçalı diye bir markayı kullanan bir arkadaş memnun kalmış, ABC kullanan bir diğeri ise aynı benim yaşadığım sorunu yaşamış..
- Elma sirkesi muhakkak kullanmak gerek.
- Her makinenin programı aynı değil, bunu da göz önüne almak gerek.

Tüm bunları göz önüne alarak tekrar deneyeceğim. Bir de sıvı Arap sabunu aldım, katısıyla yine aynı sonuç olursa sıvıyla deneyeceğim. Eğer yine sonuç hüsran olursa organik veya doğal (olduğuna inanmak istediğim) bir bulaşık makinesi deterjanı alacağım. Artık kısmet :)

Siz siz olun, bebeğinizin bulaşıklarını makinede Arap sabunuyla yıkamayı deneyecekseniz, öncelikle 3-4 parça kendi tabak-çanağınızdan koyun. 4 gündür aynı bulaşıkları belki 25 kere yıkadım, kaynar sularda beklettim, neler neler yaptım. Hala tam çıkmadı :( Ah kafasız kafam! 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder