19 Kasım 2015 Perşembe

Bulaşık makinesinde Arap sabunu deneyi - sonuçlar

Size 1 iyi, 1 kötü haberim var.

İyi haber; bulaşık makinesinde Arap Sabunu nasıl kullanılır çözdüm!! Önce iyi haberden başlamayı severim, bunu bir anlatayım.

Öncelikle Nazar marka portakal kokulu sıvı Arap sabunu aldım, portakal kokusu Arap sabunu kokusunu sevmeyenler için iyi bir alternatif. Bulaşık makinesinin 3 kademeli deterjan gözünün 1. kademesine kadar sıvı Arap sabunu koydum. Parlatıcı kısmında zaten daha önce tarifini burada(tık tık) anlattığım elma sirkesi bulunuyor. Aldığım Arap sabununun resmi:


Bulaşık makinesini 70 Derecede çalıştırdım. Denemek isteyenlere de tavsiyem, en yüksek sıcaklık ayarında çalıştırmaları. 

Sonuç: pırıl pırıl bulaşıklar, mis kokulu makine.

Gelelim kötü habere:

Duyduğum kadarıyla Arap sabunu bulaşık makinesi filtresinde birikme yapıyormuş. Büyük ihtimalle daha çok katı Arap sabunu buna sebep oluyor. Ama makineyi riske atmak ile atmamak arasında gidip geliyorum..

Şu aralar Arda için aldığım organik bir temizleyici markası var: Friendly. Şimdilik evde yer temizleyici, çamaşır makinesi deterjanı ve elde yıkanan bulaşıkları için bulaşık deterjanını kullanıyorum. 





Daha önce Joker'de bulaşık makinesi deterjanını da görmüştüm ama şimdi kalmamış. Yakın zamanda gelecekmiş. O gelene kadar Arap sabununu, geldikten sonra da aşağıdaki ürünü kullanmayı planlıyorum.


Arap sabunuyla aşkımız kısa sürecek gibi gözüküyor. Ama yine de nihayetinde bir süre beni idare edecek. Daha iyi (ve daha ekonomik) bir çözüm bulana kadar benim çözümüm bu.




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder