4 Kasım 2015 Çarşamba

Bulaşık makinesi vs. Elde yıkama

76 cm boyutunda bir insanın 160 ve 180 cm boyutundaki 2 insandan daha fazla çamaşır çıkarmasına tam alışmıştım ki ek gıdalara geçtik.

Arda'ya 2-3 günde bir yoğurt mayalıyorum, 2 günde bir yeni yemek pişiyor. Gustosu yüksek haspamın, öööyle senin-benim yiyemeyeceğim şeyleri asla yemez. Tadı tuzu yerinde olacak, mümkünse bol etli olacak (amma çok et seviyor yahu), yoğurdu muhakkak yanında olacak.

Neyse efendim, uzatmayayım, adamın bizden çok bulaşığı çıkıyor. Yahu tam yıkıyorum kuruluyorum, hoop 10 parça daha. Beyefendinin organik bulaşık deterjanı ve pamuklu bulaşık yıkama beziyle sıcacık suda yıka babam dur. Bitmeyen (ve ancak itinayla beni bitiren) bir döngünün içine girdik. Ellerim kurudu yeminle!

Bu hafta artık kendi içimde isyan ettim. Ben kimyagerim, deterjanların ne menem bir şey olduğunu (hele ki parlatıcıların, ouuvv) iyi bilirim. Ama diğer yandan bulaşık makinesindeki ısıda ve tazyikte yıkayamayacağımı da pek ala biliyorum. Günlerdir makineye koyduğum parlatıcının bitmesini dört gözle bekliyordum.

Sonunda dün bitti. Parlatıcı gözüne canım annemin elcağızlarıyla yaptığı elma sirkesini (tarifi burada) itinayla koydum. İnternette araştırırken sonradan öğrendim ki özellikle elma sirkesini öneriyorlar, üzüm sirkesi koymayın diyorlar. Kokudan mıdır bilemem. Bizimkisi mis gibi elma sirkesi.

Bulaşık deterjanı gözüne de yüzyılların ürünü Arap Sabunu koydum. Bende jölemsi gibi olan, katıca sabunlardan vardı. Sonradan öğrendim ki insanlar sıvı arap sabunu denemişler ama başarılı olmamışlar. Alacaksanız eski tip, koyu kıvamlı olanlardan alın***.

Makineyi çalıştırmayı ise unuttum :)))) Bu akşam çalıştırıp sonuçları yarın yazacağım. Eğer başarılı olursa günlük yarım saat kazandım demektir.

Siz çalışan bir anne için evde kazanacağı yarım saat ne demek bilir misiniz??

Hadi hayırlısı..

*** Bu konu bir muamma, katı olduğu için erimiyor Arap Sabunu ama markayla da çok alakalıymış. Bu nedenle makineye benim gibi bulaşıkları doldurup denemek yerine, 2-3 parçayla denemeler yapmak çok önemli..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder